vineri, 8 iulie 2011

AFINATA

 In sfarsit e gata si afinata mea.Acum vreo doua saptamani am zis sa-ncerc , sa  vad ce si cum  iese,nu am baut niciodata, asa ca am incercat o varianta mai usor alcoolizata.Si cum afinele sunt vedete ,reteta este tocmai potrivita pentru  provocarea lunii iulie Dulce Romanie.
Ingrediente:
  • 350 g afine
  • 175 g zahar
  • 400 ml alcool(de 40 de grade am pus eu,dar de obicei se foloseste  alcool tare  60-90 grade)
Spalam fructele,le lasam la scurs si apoi le punem intr-un vas de sticla impreuna cu zaharul.Acoperim vasul si-l punem la soare amestecand din cand in cand pentru a se topi zaharul.
Dupa 5-6 zile,cand s-a format destul sirop adaugam si alcoolul,amestecam bine si mai lasam la odihna cateva zile.Apoi transferam afinata in sticle(eu am pus si afinele) si putem servi.Pofta buna!

    24 de comentarii:

    1. Nu sunt adepta alcoolului dar arata bine, nici eu nu am gustat si facut doar visinata anul trecut pe care si in ziua de azi o am in camara , doar vreo 2-3 paharele sa consumat;) :))) anul acesta cu siguranta nu voi mai face. Puup!

      RăspundeţiȘtergere
    2. fff buna !!!!
      prezentarea este superba !!!!

      RăspundeţiȘtergere
    3. Buna afinata..imi place ! Am baut la matusa mea...o facea in casa . Eu nu am facut niciodata in casa bauturi...poate ma incumet ...macar acum cat mai sunt afine.
      weekend placut! baci

      RăspundeţiȘtergere
    4. nu cred ca am baut vreodata, dar tare buna trebuie sa fie!

      RăspundeţiȘtergere
    5. Vin si eu la un pahar de afinata! Cin-cin! :*

      RăspundeţiȘtergere
    6. Adela eu am facut din curiozitate si dupa cum vezi,usor alcoolizata si o cantitate mica.pupici!

      RăspundeţiȘtergere
    7. Ciao Nico!Si mie mi-a placut,macar mi-am satisfacut curiozitatea,we placut si tie,baci!

      RăspundeţiȘtergere
    8. Zazuza e foarte buna,mi-a placut rezultatul,we placut,pupici!

      RăspundeţiȘtergere
    9. Liana te astept cu drag!Cin-cin :)!!!

      RăspundeţiȘtergere
    10. Eu nu consum alcoolice, insa cu atatea afine cred ca as bea. Prea bine suna si arata! :) Pupici ! :*:*:*

      RăspundeţiȘtergere
    11. Flory,arata minunat!ce fel de alcool ai folosit? Merge si vodca?Se aromeaza bine?
      Banuiesc ca se poate face cu orice alt fruct,sau?
      Pupici si un weekend minunat :*

      RăspundeţiȘtergere
    12. Ana am facut o varianta mai light daca se poate spune ca sa pot bea si eu un paharut de pofta!pupici

      RăspundeţiȘtergere
    13. Multumesc Maya,am folosit grappa(un fel de tuica autohtona ).Da se aromeaza,cu cat mai multe fructe cu atat mai bine.Poti folosi capsune,visine,caise....Te pup si eu,weekend placut si tie!

      RăspundeţiȘtergere
    14. Frumoasa prezentare! Nu sunt mare bautoare, dar un paharel mic ar merge :)

      RăspundeţiȘtergere
    15. Asa am zis si eu Mihaela,si ce-a mai mers!!! :)

      RăspundeţiȘtergere
    16. Pt. afinata ....folositi alcool autohton(tras de doua ori la cazan) obtinut din zaharuri naturale , prin fermentare (pruna-mere-etc ... etc).Nu folositi alcool rafinat obtinut din cine stie ce resturi din comert !!!Zaharurile artificiale sunt greu eliminate de organism !Iar in loc de zahar puneti miere de albine.Nu folositi zahar(este toxic ...cancerigen etc ... etc ).Afinele sunt extraordinare (multivitamine etc etc).Nu le poluati cu zahar si alcool obtinut chimic !Aveti sanatatea familiei in propriile maini ! Cezar

      RăspundeţiȘtergere
    17. Cezar iti multumesc foarte mult pentru sfaturile tale,foarte utile de altfel.Dar e prima incercare de afinata si cantitatea este foarte mica.Nu suntem mari consumatori de alcool,am facut din pura curiozitate,nu bausem niciodata afinata.Daca am sa repet cu siguranta am sa tin cont de sfaturile tale.Multumesc frumos,o zi frumoasa!

      RăspundeţiȘtergere
    18. salutare! eu fac acum afinata !! am pus 5 kg de afine intr-o damigeana de 25kg, 2.5 kg zahar si gata ! cand o fi timpul de pus alcool o sa pun alcool dublu rafinat din comert ca nu-mi place tuica. tuica are un gust mai pregnant ca afinele si cu siguranta n-o sa-mi placa.

      costel

      RăspundeţiȘtergere
    19. Afinata in Iuna Iulie ? Si de unde ai luat afine in iulie? Afinele se culeg toamna cand da bruma. Ai cules vreo data afine cu mana ta?

      RăspundeţiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Nu meritai un raspuns datorita tonului folosit dar cum eu am cei sapte ani de acasa am sa-ti raspund.
        Afinele folosite in reteta sunt chiar culese cu mana mea,dintr-o zona colinara.Nu locuiesc in tara ,clima de aici este ceva mai calda si de aceea pot culege afine chiar din luna iulie.

        KEEP CALM AND LIVE YOUR LIFE

        Ștergere

    Parerea ta conteaza!Spune-o,nu trece neobservat!

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...