miercuri, 17 august 2011

SMOCHINE IN SIROP CU SCORTISOARA

  Va spuneam la gemul de smochine cu vanilie ca astept sa se coaca si celalalt smochin,care are fructele  mai mici si mult mai dulci.Asa ca in fiecare an  fac cateva borcanele de smochine intregi,de aceasta data aromate cu scortisoara.
Ingrediente:
  • 2 kg de smochine
  • 1 kg de zahar
  • 3-4 scoarte de scortisoara(sau o lingura  scortisoara pudra)
Am spalat smochinele si le-am pus intr-o oala cu fundul dublu.Am adaugat 100 ml de apa ,zaharul si scortisoara.
Am pus oala la foc moderat  si am amestecat cu grija sa nu zdrobesc smochinele.Dupa 10 minute s-a format destul sirop in care sa fiarba.
Spumam cand este nevoie si fierbem inca 30-40 de minute,pana ce siropul scade si se ingroasa.
Punem in borcane spalate si sterilizate pe care le pastram cu gura in jos,acoperite cu prosoape de bucatarie,pana se racesc.Pofta buna!








22 de comentarii:

  1. Of! Pana la urma iti dau adresa mea, bine? :)

    RăspundeţiȘtergere
  2. Ce arome ai acolo!Iar poze4le sunt super!Pupici,Flory!

    RăspundeţiȘtergere
  3. Cred ca este foarte bun.Nu am mancat smochine de foarte multi ani.O seara buna.

    RăspundeţiȘtergere
  4. Alexandrina vrei si gem sau doar din acestea in sirop?:)pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  5. Teo sunt delicioase cu aroma de scortisoara,multumesc,pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  6. Dia sunt minunate.O seara buna si tie!

    RăspundeţiȘtergere
  7. Eu imi pierd mintile aici!! Daca ai stii de cand n-am mai mancat!! si-mi placea cea pe care o facea buna !! God, parca-i simt gustul ! Arata demential Flory si gustul e pe masura! maxim de bun! pupici

    RăspundeţiȘtergere
  8. Un deliciu aromat!!! Esti o fericita ca ai de unde culege smochinele! Noi nu avem de unde...nici macar sa le cumparam...Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  9. Hmmm ce bine arata... Saptamina asta ma paste si pe mine un cos cu smochine, deja am dat vreo cite kg cadou, dar tot trebuie sa pun la borcanele... Pupici si spor la treburele !!!

    RăspundeţiȘtergere
  10. Domane Flory, ce pofta mi-ai facut! si eu nu am de unde cumpara smochine...Arata ff delicios! Pupici

    RăspundeţiȘtergere
  11. Tu ma inebunesti cu smochinele... Nu ai nevoie de un ajutor la cules??? Fara plata, doar cat mananc acolo. Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  12. Am si eu vreo 3-4 smochine pe pom...dar inca nu stiu ce voi face cu ele ca sunt cam putine.
    Foarte faina reteta ta,as gusta si eu o smochina aromata de a ta !
    Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  13. Antonina te las sa-ti pierzi mintile aici,doar daca te intorci sa ti le recuperezi :)!Multumesc tare mult,te pup!

    RăspundeţiȘtergere
  14. Licuta intr-adevar,am norocul sa ma bucur de doi smochini foarte darnici :)!pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  15. Daniela abia astept sa vad ce bunatati faci din smochine,ms pupicei!

    RăspundeţiȘtergere
  16. Cristina imi pare rau ca nu gasesti smochine,multumesc,te pup!

    RăspundeţiȘtergere
  17. Sara te astept cu drag,as vrea eu sa am o companie asa ca tine!pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  18. Mimmi peste 2-3 ani vei avea smochine din belsug si atunci nu vei mai sti ce sa mai faci cu ele!:)pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  19. Daca smochinul meu nu face la anul macar 3 fructe, o sa-ti dau si adresa mea. Ma pun cu Alexandrina pe drum! :D

    RăspundeţiȘtergere
  20. Maya astept si adresa ta,daca nu va astept la mine, o punem de-o dulceata:D !Pupici!

    RăspundeţiȘtergere

Parerea ta conteaza!Spune-o,nu trece neobservat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...